Merhaba Emzik, Merhaba pamuk Nisan ❤

zeybahar2

Mutlu haftalar olsun 😍 En çok ne istersin deseler, Nisan’ın şu ayına her istediğimde geri dönmeyi dilerim 🙏 2 buçuk aylık haline bundan 10 sene sonra da dönebilmek, o minik el ver ayaklarını hunharca öpüp koklamak isterim en minik güzel haliyle 😋 Dikkat çekerim 2 buçuk aylık hali yani şimdiki hali, bir ay öncesi değil 😂 Neden mi, Nisan’ın çılgın ağlamalarına şahit olanlar ne demek istediğimi anlayacaktır. Şaka bir yana keşke her haline her istediğimizde dönebilsek 😌

Tam 2. ayında doğru emziği bulduk. 2. ay kontrolüne giderken ilk kez arabada tüm yol boyunca ağlamadı, kucağımda memede değildi anakucaginda ilk kez tüm yol boyunca seyahat etti. Neden? emzik sağ olsun ❤

Hastaneye doğuma giderken bile yanıma emzik aldım ben, hiç emzik karşıtı olmadım. Hastanede sordum çok ağladığı için vereyim mi diye, ASLAAAAĞ OLMAZ, MEMEYİ ALMAZ dedi canım hemşireler. Peki dedim bende, sonra 3. Gün hala nedenini bilmediğimiz şekilde yoğun bakıma aldılar bizim pamuğu, 3 saatte bir yanına gittim hep, 2. gidişimde bir baktım aa bizim kızın ağzında koca bir emzik kuvözün içinde yatıyor. Bu ne dedim emzik? Ehö Ehö şey çok az veriyoruz sakinleşsin diye çok ağladı dedi sevgili yoğun bakım hemşireleri bana. Ee ben sordum ‘olmazzz emzik mi tü kaka meme almaz’ dediniz? ehh şey yok çok ağladı sakinleştirmek için verdik kısa süreliğine dediler. Sakinleşiyor madem verin ben karşı değilim zaten dedim. Sonra hastaneden çıktık ve bizim tos tos bir daha emzik almadı, o minnos ayıcıklı emzigi 3-5 saniye tutup tükürdü hep. Sonra asıl sevdiği meme olan ‘Ben’ en kanlı canlı orjinal meme girdi devreye yani anne memesi, her saniye ağzında olsun istedi, memede değilken adeta bir pamuk şeytan kesildi. Önce dedim bu çocuk doymuyor yoksa ağlamaz memeden ayrılınca. 20+20, 40 dakika sonunda bile memeden alıyorum allah kıyamet kopuyor, gören alttan etini cımırıyorum zanneder. Doktora gittik bu doymuyor mu dedim çok ağlıyor, tartı fazla fazla doyduğunu gösterdi ama bizim minik meme canavari hala bağırıyor. Anne kucağı ister ama meme de ağzında olsun istiyor dedim. Zaten kucağımda bu durum çok hoşuma gidiyor tamam ama hep meme ağızda olunca nereye kadar diye düşündüm.

Sokağa çıkıyoruz ama feryat figan, arabasında asla oturmuyor kucak, ve tabi ki meme istiyor. Bir de kırkından sonra kolik olduğunu anladık hayat zaten iyice kabus oldu. Gündüz uykusu neredeyse hiç yok, memede derin uykuya dalan bebeği koyuyorum cin kesiliyor. Neyse ben tuvalete bile gidemiyorum neredeyse o derece. Bu arada yılmadan emzik deniyorum. Çeşit çeşit, azimliyim bulacağım, bakkal memesi diyorlar en son ona kadar denemeye varım. İlk önce kaliteli olanlari deneyeyim bakkal memesi de deneyeceğim o derece. Denediğim emzikleri tükürüyor, bir üst reddediş  öğürüyor. Kusarım bak çek şunu ağzımdan diyor resmen gözümün içine bakarak. Bu emzikte olmadı kaldır Zeynep, sıradaki… Bu arada doktora giderken bu çocuk doymuyor mu diye ağzında 5-10 saniye tuttuğu emzik var ( ben ittiriyordum o atıyordu gerçi 🙂 ) Neyse o emzik var. Ahmet dedi ki çıkar istersen doktor kızmasın emziğe. Kızmaz bizi kurtarsın hatta sorucam dedim, doktorumuz da güzel güzel anlattı kızmadı tabi.. Bazı bebeklerin ki Nisan da öyle dedi emme refleksleri fazla güçlüdür onları tatmin etmek gerekir yoksa mutsuz olurlar dedi. Uykuya bile dalamazlarmış, işte bizim Nisoş aynen öyle. Anne memesi bütün gün versen hayır istemem demez ama bu durumda da anne mutsuz olur, kendine hiç zaman ayıramaz sırt bel ağrıları başlar ve bu durum da bebeğe de bir faydası kalmaz zamanla. Böyle durumlarda emzik çok iyi bir kurtarıcı olur. Tek onemli nokta 2 yaşından önce biraktırırız dedi.  Bebekler emme içgüdüsü ile doağlar. En güçlü refleksi emmek olurmuş. Böyle olunca sürekli emmek istiyor. Aa bir baktım henüz sevdiği emziği bulamamıştım bizim ki parmak emiyor, cok cok hem de bir iştahla emiyor aman allahım. İllaki emecek yani 🙂 Parmak emmesi hem duyduğum kadarıyla emziği bıraktırmaktan daha zor hem de emdiği parmağın diğer parmaktan daha ince olması mümkünmüş. Emdiği pramak inceldi diye duyduğum insanlar var. Neyse 2. aya girdiğimiz günlerde ben yine yeni bir emik almış azimle deneyecek hazır bekliyorum. Emzigi aldı ve yine tükürdü. Yine verdim tükürdü. Bu defa öğürmek yok ama geri atıyor sadece. Sonra minik minik ağzında tutmaya başladı bir kaç gün sonra. Sonra bir baktım süre uzadı ağzından uykuya daldı ilk defa. Herhalde o an dünyanın en mutlu annesi ben oldum. Fotoğraf çekip yolladım herkeğe evde bir bayram havası 😂❤ Uykuya daldı daha ne olsun. Daldı ve uyuduktan sonra attı ağzından. O gün bugün hayatimiz değişti. Arabada ağlamadan duruyor, sokağa çıkıyoruz sakin, anne memesini emiyor bitiyor veriyorum emziğini sakince oturuyor ve uykuya dalıyor hatta. bazen Benim de artık çılgınca ağlamadan duran bir bebeğim var 😍

Bir gün Ahmet’le yürüyüş yapıyoruz, bizimkinin emziği ağzından çıkmış kucağına düşmek üzere gözleri şaşı yapmış emziğe bakıyor ama odaklanmış eli de emzigin altında. Bir baktık uğraştı debelenip o emziği bir hırsla geri ağzına soktu. Biz tabi şok. Sonra okudum ki emzik el becerisi geliştirmeye yardımcı bile olurmuş. Yatağın içinde emzik aramak vs bebeğe el becerisi kazandırırmış. Biz şahit olduk 2 aylık haliyle daha tutmayı zor becerirken ittirdi o emziği ağzına.

Demem o ki ancak yaşayan bilir. Her bebek emzik alacak diye bir şey yok. Ben mesela hiç almamışım bebekken, oldukça sakin bir bebekmişim. Nisan’da emzik öncesi ve emzik sonrasi diye ikiye ayrılmış bir hayat var. Emmek çocuğumu rahatlatıyor sakinleştiriyor. Kolik bağırmalarında bile emzikten çıkarabiliyor hıncını. Kısacası herkes yaşadığını bilir, sakın ve emzik istemeyen bir bebeğiniz varken emzik vermem ben, anne memesi almaz, bebek anneyi emzik olarak kullanmaz vs vs gibi zirvaliklari söylemek çok kolay. Anne memesinden kopmadi ayrıca sadece anne sütüne devam.

Dişleri bozulur saçmalığı da 2 yaşından sonrasi için geçerli olabilirmiş. Bu dönemden önce öyle bir risk yok. 2 yaşından sonra devam eden emme alışkanlığında dişlerin yer değiştirmesine vs sebep olabilirmiş. Emziğin hijyenine dikkat edip 2 yaşından önce biraktırılırsa bir sakınca yok. Tatlıya vs bandırıp vermedim sadece sevdiği emzigi bulana kadar 7-8 emzik aldım. Hiç bir emziği almayan bebeklerde vardır eminim. Dünyada var olan bütün emzikleri denemeden pes etmeyecektim onu biliyorum. En azından denedim ama olmadı derdim, size tavsiyem.

Emzik olarak ‘Suavinex’ marka fizyolojik emzigi aldı bizim pamuk, uyuduktan bir süre sonra da atıyor. Bizim hayatımız gerçekten çok değişti emzikle. Darısı emmek için anneye vakumlanan tüm miniklerin başına 🤗🍼

Zeynep ❤

0004

Reklamlar

Merhaba Emzik, Merhaba pamuk Nisan ❤” üzerine 4 yorum

  1. Ayşe dedi ki:

    Sizin adınıza çok sevindim Zeynep hanım darısı benım başıma olsun insallah🙏🏽 Suavinex in çok modeli var fotoğraf da paylaşır mısınız rica etsem. Çok teşekkürler

    Beğen

  2. Naciye Er dedi ki:

    Bu yazı cok ıyı oldu 12 gunluk bır kız bebegim var inanılmaz derecede durmuyor meme agızdayken bir problem yok ama meme cıktımı kıyamet kopuyor besıge koydum mu içten uyuyan cocuk birden gozler cin gıbı fakat yanlız bırakamıyoruz tum gun emzırsem emıcek emzık denegım de kusar gıbı hareket yapıyor tukurerek atıor resmen gece uykularımız hıc yok neredeyse bızım kızı anlatıyor bende aynı emzıkten alıp deneyecegım umarım sizin gıbı bende rahatlayabılırım daha cok kucuk belkı bu sebebten cok tepkı verıyorlar ama basa cıkamıyoruz doktor kontrollerımız gıdıp gelene kadar kabusa donuyor resmen

    Beğen

    • zeybahar dedi ki:

      Merhaba,daha çok minik 12 günlük 🤗 şuan tek istedigi annesi anne kucağı sıcaklığıdır. Daha durun bol bol emzirin meme de dursun uyusun dünyaya alismaya çalışıyor. Düzene girecektir. Biraz büyüdükçe emzik çok daha iyi oluyor şimdiden alıştırın ama memeyi çok seviyorsa rahat edersiniz. Büyüdükçe düzene giriyor inanın ❤ çok sevgiler

      Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s