Hamile Modas─▒ ­čÄł

Hamile Modas─▒ ­čÄł O da ne?

IMG_20170203_114128_282

Hi├ž ├Âyle fiyakal─▒ bir ba┼čl─▒k oldu─čuna bakmay─▒n, moda dedi─čime ­čÖł Beklentiniz ├žok olmas─▒n sadece o kadar ├žok soru ald─▒m ve al─▒yorum ki k─▒yafetlerimle ilgili l├╝tfen payla┼č─▒n diye, ben de yazmak istedim.

├ľncelikle insanda hamile oldu─čunu ├Â─črendi─či andan itibaren de─či┼čik bir psikoloji olu┼čuyor. ─░yi anlamda bahsediyorum. ├ľ─črendi─čin anda sanki karn─▒n ├ž─▒k─▒yor, hamile moduna do─črudan giri┼č yap─▒yorsun ­čśŐ Hen├╝z 11-12 haftal─▒k hamilelerden ‘hamile k─▒yafetlerinizi nereden al─▒yorsunuz? ‘ diye sorular geliyor ­čÖł ben de o psokolojiye girdim ama sonra hemen ├ž─▒kt─▒m hamile koleksiyonlar─▒n─▒ g├Âr├╝nce ­čśť

─░lk 3 ay hi├ž kilo almad─▒m ben, bulantim vs. de hi├ž ┬áolmad─▒, ama de─či┼čik bir ┼či┼čkinlik oluyor sanki. ├ť├ž ay k─▒yafet de─či┼čtirecek bir sebebim olmad─▒ k─▒sacas─▒. Sadece daha bol pijamalar─▒mla uyumak istedim. Kotlar─▒m ├╝zerime oldu ama sanki skinny jeanlar biraz s─▒kt─▒ gibi hissettim en ba┼č─▒ndan beri. Dedi─čim gibi asl─▒nda ilk ba┼člar benim a├ž─▒mdan tamamen psikolojik ‘ya┼čas─▒n hamileyim karn─▒m ├ž─▒k─▒yor’ beynimin en g├╝zel oyunuydu ­čśŹ

Mesela bu elbiseyi bir ka├ž sene ├Ânce alm─▒┼čt─▒m, normal bir ma─čazadan ama g├Âbekle giymek i├žin de gayet uygun.

Evet yava┼č yava┼č karn─▒n─▒z b├╝y├╝yor, bunun keyfi ise inan─▒lmaz. Kotlar─▒m─▒n belleri kapanmaya devam etti ama d─▒┼čar─▒ ├ž─▒kt─▒ktan 1 saat sonra d├╝─čmeler a├ž─▒lmaya ba┼čland─▒. Hemen elbiselere ge├ži┼č yapt─▒m ki zaten ara s─▒ra kot giyiyordum. Elbisenin rahatl─▒─č─▒ hi├ž bir ┼čeyde yok. Mevsim hen├╝z ├žok so─čuk de─čildi uzun k─▒sa t├╝m elbiselerimi giydim k├╝lotlu ├žorap gere─či duymadan.

IMG_20170212_150332_146

Yava┼č yava┼č k─▒┼ča ge├ži┼čle birlikle acaba kotlar─▒m ne durumda dememle minik g├Âbek izin vermedi ve kot aray─▒┼č─▒na girdim. Tavsiye ├╝zerine H&M kotlarina bakt─▒m ama en k├╝├ž├╝k bedenleri bile bana biraz b├╝y├╝k geldi, yine de 2 tane ald─▒m ileriki aylarda giymek i├žin. Fiyatlar─▒ ise olduk├ža uygun bu arada. ─░stedi─čim ├╝zerime oturan kotu ise Gebe ma─čazas─▒nda buldum. Beli ayarl─▒ ilk aylar belini epey s─▒kmam gerekti ama ├╝zerime tam bir tek o oturdu. Fiyat─▒ ise 3-5 tane alay─▒m dursun diyecek kadar ucuz de─čildi ki zaten 1 tane fazla fazla yeterdi 9 ay i├žin. ┬áSonra bakt─▒m ki kot d─▒┼č─▒nda ma─čazada bana hitap eden bir tek ├╝r├╝n yok ­čÖł Hamile dedi─činizde fiyatlar katlaniyor sanki, t─▒pk─▒ ‘gelin’ dendi─činde fiyatlar─▒n iki kat─▒na ├ž─▒kmas─▒ gibi ­čśť

Minik g├Âbek iyice kendini g├Âsterince H&M den ve Oysho dan tayt ald─▒m. ┬áEnn rahat k─▒┼č hamile k─▒yafeti tayt ├╝zeri kazaklar. Herkesin evinde d├Âk├╝ml├╝ rahat kazaklar─▒ vard─▒r. Miss gibi k─▒┼č hami┼čleri tayt ve kazak cand─▒r ben ├žok rahat ettim. Penti’de de hamile tayti var onu da ├žok sevdim.

IMG_20161213_145112

Gelelim elbiselere, evde mevcut b├╝t├╝n elbiselerim neredeyse hala hepsi oluyor. Hele triko elbiseler normalde de ├žok severim onlar─▒ giydim hep. Bedenim de─či┼čmedi evdeki elbiselerim hala oluyor 8. ay─▒m─▒zda. Zaten esnek olduklar─▒ ve ├žook sevdi─čim g├Âbe─čimi belli etti─či i├žin bol bol elbise giyiyorum en rahat─▒. ┬áK├╝lotlu ├žorap ise yine Penti, H&M ve Caledonia’dan ald─▒m. De─či┼čik kal─▒nl─▒klarda elbiselerimin alt─▒na rahat rahat giydim.

IMG_20170303_131103_730

Bu elbise mesela Zara yeni sezon, g├Âr├╝nce bay─▒ld─▒m g├Âbe─čimle giymeye uygun olunca da hemen aldim, g├Âbek gittikten sonra da ├žok rahat giyebilirimÔŁĄ

Hamile k─▒yafeti k─▒sacas─▒ sadede kot, tayt ve k├╝lotlu ├žorap ald─▒m. ┬áOnun d─▒┼č─▒nda evdeki k─▒yafetlerimden hep uydurup birle┼čtirdim. Siz de bunu rahat rahat yapabilirsiniz. Yeni sezondan be─čendi─čim ┼čeyler ise yine normal ma─čazalardan al─▒nd─▒ hi├ž hamile elbisesi aray─▒┼č─▒na girmedim size tavsiyem sizde girmeyin en fazla bir beden b├╝y├╝k deneyip al─▒n k─▒yafetlerinizi. ‘Hamile k─▒yafeti’ aray─▒┼č─▒na bo┼ču bo┼čuna girmeyin.

IMG_20170219_172150_898

Yine yeni sezon triko bir elbise, her hamileye rahat rahat olabilecek tarzda­čÄł

Do─čal olarak v├╝cut b├╝y├╝yor ve insan ‘acaba kal├žalar─▒m ├žok mu b├╝y├╝d├╝’ gibi sorular sorabilir kendine. Onunda ├ž├Âz├╝m├╝ ├žok kolay, elbisenizin ├╝zerine uzun bir g├Âmlek giyin, kazak giyin daha ne olsun ­čĄŚ

IMG_20170224_102747_316

Kolsuz penye elbisemi bu sezonda giyemeyece─čim i├žin ├╝zerine g├Âmlek, ve i┼čte size bir hamile k─▒yafeti daha ­čĺľ

Pijama olarak ise ben Xs ya da S beden giyerdim, beli s─▒kan hi├ž bir ┼čey giymedi─čim i├žin bir iki tane M beden alt ald─▒m yine normal ma─čazalardan ve onlar─▒ giyiyorum. T-shirt’ler ise evdekiler hala oluyor ama arada en g├╝zeli kocan─▒z─▒n t-shirt’leri son aylarda­čśŹ

8. ayday─▒z 35. hafta ve art─▒k biraz daha ┼či┼čtim gibi hissediyorum do─čal olarak kilo artiyor. ├çoraplar─▒m s─▒k─▒yor gibi geldi ve yine gittim kocam─▒nkilerden giydim. ├çok e─členceli oluyor bir daha ne zaman yapar─▒m ki ÔŁĄ

Elbiselerim hala ayn─▒ Xs ya da S ­čÖł ben ├žok zay─▒f hamile kald─▒m ve 35 hafta itibari ile 11-12 kilo kadar ald─▒m toplamda ┼čuan 52 kilo civar─▒nday─▒m. Size tavsiyem kimseyle kar┼č─▒la┼čt─▒rmay─▒n kendinizi, herkesin b├╝nyesi farkl─▒. Herkes farkl─▒ ya┼č─▒yor bu s├╝reci. Sizinle ayn─▒ karn─▒m─▒z hangi beden giyiyorsunuz diyen o kadar ├žok anne aday─▒ var ki, ka├ž kilosunuz dedi─čimde benden en az 10-15 kilo fazla s├Âyl├╝yorlar ­čÖł o y├╝zden siz kendinizi kimseyle k─▒yaslamay─▒n kendinize yak─▒┼čan─▒ aray─▒n yeter. Gidip deneyin be─čendi─činiz elbiseyi olmuyorsa b├╝y├╝k bedenini deneyin. O da olmuyorsa ba┼čka model bak─▒n ­čĄŚ Zaten en fazla 9 ay ilk 3 ayi hesaba katmay─▒n bile Ôťî

IMG_20170301_124306_825

Yine yeni sezon Zara oldu├ža sala┼č yaz─▒n da ├žok rahat giyebilece─čim bir elbise, hamile elbisesi de─čil ­čÄł

Hamile i├ž ├žama┼č─▒r─▒ konusunda ise hi├ž bir fikrim yok, ben yine normalde giydiklerimi giyiyorum, yine sadece bir ka├ž beden b├╝y├╝k al─▒n kilo ald─▒k├ža. ‘Hamile’ siniz demek illa hamile k─▒yafeti vesairesi giymeniz gerek demek de─čil ­čśŹ

Abiye elbiselerde de yine ayn─▒ ┼čekilde illa hamile k─▒yafeti aramay─▒n, hamilelere uygun karn─▒n─▒z─▒ s─▒kmayan model olsun yeter.

IMG_20170308_170255_535

Yine bir hamile k─▒yafeti de─čil, ┬áevde mevcut bulunan eski bir elbisem.

Hamileli─či yaza gelecek olan can─▒m hami┼čler bol bol elbise ohh ferah ferah, uzun k─▒sa hangi model isterseniz. Ben yaz hamilesi olsam kot ve tayt bile almazd─▒m san─▒r─▒m o kadar s├Âyl├╝yorum ÔŁĄ

Dedi─čim gibi hamile moduna girip hamile k─▒yafeti aramay─▒n ├ž├╝nk├╝ hem pahal─▒ hem se├ženek ├žok yok, normal sezon deneyin ├Ânce. Ya┼čad─▒─č─▒m en keyifli d├Ânem, bitiyor diye ├žok ├╝z├╝l├╝yorum o y├╝zden k─▒yafeti hi├ž sorun etmedim ne giysem mutlu oldum ├ž├╝nk├╝ kendimi bu s├╝re├žte ├žok ├žok sevdim ­čśŹ­čÖĆ

IMG_20170305_104534_696

Baby shower elbiselerim de yine hamile elbisesi de─čil, ┬áherkesin giyebilece─či normal elbiseler. Hamile elbisesi aramad─▒─č─▒m i├žin elbise bulmak hi├ž zor olmad─▒. ┬áBu pembe elbise bandaj bir elbise olduk├ža esnek ve g├Âbe─čimle giymeye gayet uygundu bay─▒larak giydim.

Sorular─▒n─▒z varsa hala, seve seve cevaplamak i├žin haz─▒r─▒m.

Zeynep ÔŁĄ

Bir Cevap Yaz─▒n

