En çok sorulan hamile soruları! Yaşasın çatlak kremleri, bebek arabaları ve nicesi ❤

screenshot_2017-01-29-13-44-04-1

Eveet yine bir sürü bilinmezin ve bir standartı olmayan konular ile birlikteyiz. Hamilelikte kilo, çatlak, bebek odası, arabası vs. Her kafadan ayrı bir sesin çıktığı bir sürü yeni bilinmez. Kimi asla alma çok gereksiz derken, biri muhakkak almalısın diyor. Ben yine kendi inandığım doğrultuda hem iç güdulerime göre hareket ettim hem de tabiki güvendiğim insanların tavsiyelerine kulak verdim.

Bebek eşyaları ayrı bir konu. Tabiki herkesin yine bir fikri var. Asla onu alma, asla bunu alma.. Birinin çok gerekli dediği şeye bir başkası çok gereksiz diyor. O yüzden anlıyorum ki pratikte öğreneceğiz miniğin ihtiyaçlarına göre. İnsan gördüğü her şeyi almak istiyor, bir görgüsüzlük söz konusu oluyor tabi ilk bebek olunca 🙈 İtiraf etmek lazım kızlar için daha çok şey var kızım olacağı halde yine de bence haksızlık 😒

Bebek arabası herkesin en zorlandığı konuymuş.  Bizim yarım gün sürmedi sanırım karar vermek. Tabiki tecrübeli olanları dinledim okudum. İnsan en iyisini almak istiyor tabi, zaten artık her bütçeye uygun çok kaliteli şeyler var, abartmaya gerek yok bu işin bir standartı yok 🙈 Cinsiyeti öğrendikten sonra hemen almak istedik daha doğrusu babası istedi 😊 Sabah kalktık internetten bebek arabalarına ve yorumlara baktık yarım saat. Aklımızda 3-5 marka ve model vardı.

Gidip bakalım dedik, internetten okuyarak olacak gibi değil,  görmek lazım her kafadan ayrı bir ses. Ben açıkçası birinin modeline aşık oldum. Ahmet ise işin açılıp kapanma, guvenlik, ağırlık vs. kısmıyla ilgilendi, yani mantık kısmıyla 🙈 Hepsine baktık, açtık kapadık ve bize mantıklı gelen en beğendiğimizi aldık. Biz Mima Xari aldık, ben sürdüm çok rahat geldi ilk 6 ay için port bebe ve sonrası için kullanacağı kısmı dahil. Ana kucağı ve oto koltuğu kısmı için ise genelde hepsine ayrı bir parça almak gerekiyor. Biz de o hakkımızı Doona’dan yana kullandık. Hop tekerlek çıkıyor hem ana kucağı hem bebek arabası hem oto koltuğu daha ne olsun. Daha doğurmamış arabayı kullanmamış ama bu konuda tez yazabilecek bilgiye sahip arkadaşlar var mesela. Benim hiç bir fikrim yok, kullanayım söz yine fikrimi yazacağım, şimdiden ukalalık yapamam 😊

Bebek odası, kimi aman canım ne gerek var yanında yatsın beşikte diyor. Kimi de odası olmalı canım olur mu diyor. Ben bu süreçte hiç kesin bilgi duymadım 😂 Neyse benim fikrim odası olmalı, biz çalışma ve misafir odamızı bozuyoruz hatta, nasıl olsa hiç bir şey minikten kıymetli değil ✌ Bir yatak bir dolap ve mevcut koltuğumuzla miniğin odasına karar verdik. 2-3 bebek mağazası gezdik yine hemen karar verdik, sparis vs. 4 haftayı buluyor bir de havalandırmak gerek ne kadar da olsa koku oluyor  o yüzden son ana bırakmadık.

İlk 6 ay en azından yanımda yatsın istiyorum, kendi rahatım için değil miniğin rahatı anne yanında mutlu güvende hissetmesi ve kendini kurtarabilecek pozisyonları alabilecek kıvama gelmesi için. En zorlandığım konu anne yani beşik oldu. Herşeye baktım, anne yatağıyla bileşenlere vs. hepsine. Sonra yine en çok beğendiğim tekerlekli bir mini bebek yatağına karar verdim Mariposa’dan. Evin içinde de rahatça gezdirebilirim diye düşündüm. Plastikler içime sinmedi bilmiyorum yine kullanıp göreceğim ben içime sinenleri aldım mantık çerçevesinde yine herkesin doğrusu kendine 🤗

img_20170128_122138_548

Oda henüz bitmedi, bitince paylaşacağım ❤

Gelelim kiloya, en mühim hamile detayına✌ Net bir doktor cümlesi ile başlıyorum. Sen kilo aldıkça bebek büyümeyecek, bebek büyüdükçe sen kilo alacaksın! Hop benim kulağıma küpe. Annem 30 kilo almış mesela bende, çılgınlık ötesi. Yemiş yemiş neyse ki çok zayıf hamile kalmış ama bence yine de cinayet 🙄. Ben 39.9 kilo ile hamile kaldım 🙈 o da ayakkabı kıyafet uzerimdeydi. Sağlıklı beslenmeye dikkat ediyorum, yemem gereken temel gıdaları aldığıma emin oluyorum gerisine tabiki dikkat ediyorum. İştahımın sınırı yok bıraksam 30 kilo alırım toplam🙈 Şimdiye kadar 8 kilo aldım (28.hafta bitmek üzere, 7 ay ). İstediğim her şeyi yiyorum ama abartmıyorum, fazlası her zaman zarar olabilir, unutmayın.  Dediğim gibi herkesin serüveni farklı,  kimseyi örnek almayın herkesin bünyesi farklı doktorununa güvenin yeter. Zayıf olduğum ve herhangi bir sağlık sorunum olmadığı için daha kilolu hamile kalmışlara göre kilo alma sınırım daha yüksek. Hep çok zayıf oldum, hayatımda 41 kilonun üzerine çıkmadım ama sağlığım hep yerinde oldu, kan değerlerim hep iyiydi. Hamile pilatesi yapıyorum haftada iki gün, normal doğum olursa çok faydasını göreceğime eminim, sırt ağrısı falan kalmıyor, kesinlikle tavsiye ederim.

Yoğurdumu, sütümü, etimi balığımı, meyvemi sebzemi yemeye özen gösteriyorum. İlk 3 ay tatlı hiç istemedim ki tatlıya aşık biriyimdir. Şimdi ise oturup bir kilo profiterol yiyebilirim 😋 Reflüm, gastritim çok erken yaşlardan beri mevcut. Hamilelikte ilk başlarda reflüm coştu su içince ama o da 3. ayda geçti.  Portakal suyu mesela midemi yakar hiç içemezdim çok sevmeme rağmen ama hamilelikte inanırmısınız portakal suyu bana iyi geliyor reflü meflü hepsi geçti, ben şimdi nasıl sevmeyeyim bu hamileliği 😍

screenshot_2017-01-29-13-45-42-1

Kendimize gereksiz stres yüklemeden keyif alarak yaptık ve yapıyoruz bütün alışverişi 🤗 Dolabımızda ki ‘To Do List’ mesela, ben işin hep eğlencesini yakalamaya çalıştım çok keyifle yapıyoruz her şeyini ❤ Bizim kız çok şanslı kocaman bir ailesi var herkes onun için bir şey yapmak istiyor ve yapıyor. Tüm hayatı şansı bahtı hep açık olsun, en büyük duam tüm evlatlara ❤

screenshot_2017-01-31-12-22-38-1

screenshot_2017-01-29-13-44-24-1

Çatlaklar! En korktuğum konu itiraf etmek gerekirse. Ergenlik döneminden kalma çatlaklarım var çünkü. Cildim çok kurudur, annemde çok çatlak oluşmuş hamilelikte. Bir de kendi kulağımı çektiğim bir nokta su içmeyi çok sevmemem. O yüzden bu konuda biraz daha dikkat ediyorum. Tavsiye üzerine bir çok şey denedim.Çatlayacaksam kaçınılmaz, ne sürersem süreyim, doktorumda dedi kremlerin vs.etki oranı belli.

Tavsiye üzerine ‘Lierac Phytolastil Gel’ aldım ilk olarak. 1 kutu zaten 1 haftada bitti sanırım ve cildim hiç nemli gibi gelmedi sürdüğüm zamanlarda 🙈 Fiyatı da biraz yüksek olunca başka şeyler denemek istedim. Yine tavsiye üzerine ‘L’Occitane Shea Butter’ denedim oldukça nemlendiriyor yağlı bir yapısı var kıyafetlere dikkat. Bir de tabiki klasik badem yağı ✌ Tüylenme yapabilir dediler ama bende extra bir şey yapmadı. Bir de asıl kullandığım aktardan aldığım bir kaç yağı karıştırdığım ve doya doya sürdüğüm karışım. ‘Kayısı, Buğday, Havuç, Portakal, Susam ve Badem Yağları’nı karıştırıp bir şişeye onu kullanıyorum. Miss gibi de kokuyor, hem doğal hem cildime iyi geldiğini düşünüyorum. Bittikçe yapıyorum karışımı, çok uyguna geliyor hem de ❤

screenshot_2017-01-29-13-46-49-1

Bunlar şimdiye kadar benim yaptıklarım, tavsiye vermek değil amacım sadece yaptıklarımı paylaştım 🤗 Mesela saçlarımı kestirmem yasak 😒 Batıl inancın dibi, annem söz verdirdi doğurana kadar asla kestiremezmişim. Neden mi çünkü bebeğin ömrü kısalırmış 😂 İnanıyor muyum? Asla🙄 Bunu gelip Ahmet’e anlatınca ‘haha ne saçma olur mu öyle şey’ der diye beklerken Ahmet’in cevap: ‘Demek ki doğana kadar saçları ellemiyoruz sakın!’ Onları kıracağıma saçlarımı kestirmem dedim rapunzel Zeynep ❤ ben. Keyfini çıkarın canım hamişler sonuna kadar. Deneyimledikçe paylaşmaya devam edeceğim çünkü paylaşmak çok güzel, çok besleyici. Önerilerinizi de dinlemeye hazırım ❤

Zeynep ❤

screenshot_2017-01-31-12-23-07-1

Reklamlar

En çok sorulan hamile soruları! Yaşasın çatlak kremleri, bebek arabaları ve nicesi ❤” üzerine 15 yorum

  1. Cansu dedi ki:

    Severek takip edıyorum sizi ❤ bende 25 haftalık hamileyim benımde kızım olacak 🙏 Sağlıkla gelsinler inşallah 🙏🙏🙏 kızınıza isim düşündünüz mü ?

    Beğen

  2. ceynes dedi ki:

    Zeynepcim yazını büyük merakla ve hevesle okudum 😍😍kilona resmen aşık oldum 🙈🙈muhteşemsin gerçekten enerjin kalbin yazdığın yazılara da yansıyor en tatlı anne ❤️😉

    Beğen

  3. Gönül dedi ki:

    Merhaba 🤗
    Seni çok severek takip ediyorum yazılarınj okudukça pozitiflik sarıyor ruhumu bizde oğlumla 26hafta olduk👶 İnşallah sağlıkla kucağına alöak nasip olur 🙏 Gelecek yazını merakla beklyoruz 😘❤️❤️

    Beğen

  4. Elif dedi ki:

    Merhaba ,Mariposa beşiği kullanmaya başladınız mı ? Memnun musunuz ? Almayı düşünüyorum . Sizce Almalı mıyım 😊Şimdiden teşekkürler

    Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s